چهارشنبه 24 مرداد 1403

گزارش روزانه بازار سرمایه ایران در روز چهار‎شنبه 24 مرداد ماه

بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه 24 مرداد ماه، با وضعیتی متعادل و مثبت همراه بود که کاملا متاثر از کاهش دامنه نوسان سهام بورسی و فرابورسی به 1 درصد تحت تاثیر تنش احتمالی ایران و اسراییل بوده است. شاخص قیمت هم وزن که متاثر از قیمت تمامی نمادهای بورسی با وزن یکسان می‌باشد با 0.1 درصد افزایش همراه بود که نشان دهنده بازاری خنثی در کلیت نمادهای بورسی در روز جاری بوده است. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نیز که اصلی‌ترین پارامتر بازار سرمایه ایران میباشد با 7034 واحد افزایش (معادل 0.35 درصد) به رقم 1,998,119 واحد رسید. ارزش معاملات بورس در روز جاری نیز عدد 4 هزار میلیارد تومان بود، که نسبت به متوسط ارزش بازار پایین میباشد.

فرابورس ایران نیز که وضعیت آن معمولا شاخص مناسبی برای رصد کلیت بازار می باشد در وضعیتی متعادل و منفی به پایان رسید و شاخص قیمت هم‌وزن آن بدون تغییر خاصی به کار خود پایان داد.
از منظر اخبار و اتفاقات با اهمیت، بازار سرمایه ایران با وضعیتی بد همراه بود که عمدتا به علت انتشار خبر کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر حماس و احتمال تنش بین ایران و اسرائیل بوده است. در این خصوص دامنه نوسان سهام بورسی و فرابورسی به 1 درصد تغییر یافت. خبر دیگر این روزهای بازار میتوان به تعطیلیهای گسترده و یا کاهش ساعات کاری ادارات در بعضی از شهرها یا استانها به علت گرمای هوا و صرفه جویی در مصرف برق اشاره کرد، که به صنایع پرمصرف نیز کشیده شده است.
در خصوص اطلاعیه های منتشره در وبسایت کدال، روز جاری با افشای اطلاعات با اهمیتی همراه بود. در این میان می توان به نمادهای ثبهساز، ثاخت، دالبر، کلوند، قصفها، تکاردان، کدما، کچاد، وتوصا، پی پاد در بورس و مرقام، بپردیس، بازرگام، وپسا، حآفرین، مرقام، ودی در فرابورس اشاره کرد، که منجر به توقف نماد همگی گردید.
در جدول زیر وضعیت تغییرات گروه‌های اصلی بورس اوراق بهادار تهران آورده شده است



 

1390-۱۴۰۳ هلدینگ الماس داده (دانش بنیان)