چهارشنبه 6 تیر 1403

گزارش روزانه بازار سرمایه ایران در روز چهارشنبه ششم تیرماه

بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه ششم تیرماه با وضعیتی سراسر سبز و مثبت همراه بود که با توجه به وضعیت منفی چند ماه اخیر بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. در این روز در تمامی گروههای بورسی با وضعیت مثبت و بازاری سبز مواجه بودیم، به طوریکه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 20,054 واحد افزایش (معادل 1 درصد) به رقم 2,085,220 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز که متاثر از نمادهای کوچکتر بازار می باشد با 4,557 واحد افزایش (1 درصد) همراه بوده است و نشان دهنده بازاری خوب و مثبت در میانگین نمادهای بورسی در روز جاری بوده است. ارزش معاملات بورس در روز جاری نیز بالغ بر 6.7 هزار میلیارد تومان بود، که کمی نسبت به روزهای قبل بهبود یافته است.









فرابورس ایران نیز که وضعیت آن معمولا شاخص بهتری برای رصد کلیت بازار می باشد در وضعیت خوبی به پایان رسید و شاخص آن با 0.9 درصد افزایش همراه بوده است.
از منظر اخبار و اتفاقات با اهمیت، یکی از دلایل سبز بودن بازار را می توان برطرف شدن محدودیت دامنه نوسان دانست که از روز شنبه 9 تیرماه اجرایی می گردد. از طرفی بازار همچنان پیگیر اخبار انتخابات بوده و در انتظار تعیین رییس جمهور بعدی و سیاست های تیم اقتصادی جدید هست.
خبر بااهمیت روزهای قبل انتشار دستورالعمل اصلاح قیمت گذاری فرآورده های نفتی پالایشگاهها، شیب منفی بازدهی اوراق خزانه اسلامی، اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403، تمدید مهلت شرکت های بزرگ خودروسازی برای خروج از ماده 141 و سیاست بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود می باشد.
در خصوص اطلاعیه های منتشره در وبسایت کدال، روز جاری با افشای اطلاعات با اهمیت زیادی همراه بود. در این میان می توان به نمادهای وبصادر، پکرمان، بفجر، سپید، وسینا، امید، حفاری، وهور، حآفرین، مارون، فسوژ و تپکو اشاره کرد، که منجر به توقف نماد همگی گردید.


 

هادی قربانی/کارشناس و معامله گر شعبه شیراز

 

 

1390-۱۴۰۳ هلدینگ الماس داده (دانش بنیان)